Bang & Olufsen meddeler at de inngår samarbeid med Ferrari i forkant av årets Formel 1-sesong. Det innebærer at bilene får Bang & Olufsen-logo på siden, og at B&O vil tilby ‘fan-opplevelser’ underveis i årets Grand Prix.
‘Opplevelsene’ vil finne sted på både Scuderia Ferraris områder under Formel 1 Grand Prix-løpene og i Bang & Olufsens butikker verden over. Utøverne Charles Leclerc og Carlos Sainz kjører med B&O-logo.
Selv sier Ferrari at de ønsker Bang & Olufsen velkommen som partner:
«Selskapet har laget toppmoderne lydprodukter med banebrytende design i snart et århundre, slik som Ferrari. Bang & Olufsen er et referansepunkt i sitt felt og flytter grenser innen materiale og stil. De to selskapene har mye til felles og derfor har vi høye forventninger til samarbeidet.
Benedetto Vigna, CEO i Ferrari.
Hva annet partnerskapet fører med seg for forbrukerne er uvisst, men å kunne forvente Ferrari-inngraverte hodetelefoner er sikkert ikke for fjernt.
Årets F1-sesong starter med Bahrain Grand Prix 5. mars, med prøve- og kvalifiseringsrunder i dagene i forkant. Årets siste race går av stabelen i Abu Dhabi 26. november.
Podcast-host, redaktør og forfatter i Teknokratiet. Bachelor i filosofi og master i dokumentarregi. Regissør og fotograf i Newslab, tidligere journalist i ITavisen.